Warme William is een bewustmakingscampagne waarmee GavoorGeluk emoties bespreekbaar wil maken. De blauwe beer Warme William is de mascotte van deze campagne. Hij wil jongeren aanzetten om te praten over hun gevoelens en te luisteren naar wie het even moeilijk heeft.
Het taboe op geestelijke gezondheidsproblemen is nog groot. Wat BoB is voor de campagne tegen drinken en rijden, wil Warme William zijn voor dit taboe. Warme William moet emoties en kwetsbaarheid bij jongeren en volwassenen bespreekbaar maken.
Iedereen heeft een Warme William in zijn of haar leven, iedereen kan een Warme William zijn voor anderen door empathisch te luisteren, zonder te (ver)oordelen, zonder de eigen mening op te dringen, door tijd te maken voor anderen. Dat vraagt een attitudeverandering die Warme William in eerste instantie bij jongeren wil bewerkstelligen. Een ambassadeur draagt het verhaal uit. Op dit moment is dat Lotte Vanwezemael. Zij is klinisch psychologe en seksuologe en werd bekend als "Seksuolotte" bij radiozender MNM.
De Warme William-app helpt mensen verhalen ontdekken van anderen die het moeilijk hadden en die geholpen zijn door te praten over waar ze mee zitten. De app geeft mensen ook de kans om de Warme William in hun leven te bedanken. Tot slot geeft de app ook tips & tools voor hoe je zelf een Warme William kan zijn voor anderen. Download de app hier.
Op de website www.warmewilliam.be staan inspirerende tips en video's die ook verspreid worden via socialemediakanalen YouTube, Facebook en Instagram.